Roboțelul doctor, Liceul de Informatică ”Tiberiu Popoviciu”, Cluj-Napoca, Cluj
Realizat de Alexandru offline, folosind ghidul Change Architects Home Edition
#vindecarea bolnavilor#sănătate#doctorul sănătos mereu
Provocările identificate:
În lume sunt mulți oameni bolnavi de diverse boli. Boala îi întristează și îi face nefericiți. Acest lucru se vede și pe chipul suferinzilor și, din păcate, se văd în jurul nostru tot mai multe fețe supărate. De aceea, provocarea aleasă este aceea de a vindeca bolnavii pentru ca toți să fie sănătoși și fericiți.
Soluțiile identificate:
Soluțiile ca toți oamenii să fie vindecați și să fie toți sănătoși ar fi să existe un ”Doctor Robot” care descoperă și tratează toate bolile, și care nu se poate îmbolnăvi cu Coronavirus, că doar el este robot și nu se poate atinge nicio boală de el.
Activitățile realizate de elevi:
Roboțelul doctor este soluția ideală în caz de pandemie de Coronavirus, când foarte multe cadre medicale s-au îmbolnăvit după ce au luat virusul de la pacienți infectați.
Materiale folosite sunt: cutie mare de carton pentru corp, bucăți mici de carton pentru mâini, cap și ochi, dopuri
de la sticle de plastic pentru butoane, hârtie colorată
pentru realizarea halatului de doctor, sfoară pentru păr, mănuși, botoșei și mască chirurgicale, sticle de plastic pe post de picioare, plante pentru puterile supranaturale ale roboțelului.
Membrii familiei implicați în proiect: doctor - Alex, surioara Bianca - asistent, mama, tata, bunicul și bunica - consilieri.
Procesul de implementare a activităților:
Activitățile s-au desfășurat offline, pe parcursul unei săptămâni, dar activitățile le-am discutat și explicat online, pe scurt, pentru a mă asigura că toți copiii au înțeles ce au de realizat. Am ajutat copiii să se orienteze înspre o singură provocare și să se focuseze pe aceasta, să o descrie, să-i caute soluții și să construiască prototipul. Ghidul activităților a fost trimis pe Whats App pe grupul clasei, dar a fost și publicat pe Google Classroom, platforma pe care ne-am desfășurat lecțiile de când stăm acasă.
După primele trei zile, i-am lăsat să gândească și să realizeze prototipul. Mulți elevi au început proiectul, dar nu l-au finalizat toți deoarece pe final de an școlar s-au mobilizat mai greu sau nu au reușit să-și convingă apropiații să se implice în a-i ajuta. Pentru cei care au finalizat proiectul am fost extrem de plăcut surprinsă când am văzut cum s-au implicat toți membrii familiei, de la frați, părinți, până la bunici. După ce copiii au realizat prototipul, cine a dorit ne-a făcut o prezentare a proiectului și la întâlnirea online.
Competențele dezvoltate de elevi:
Elevii au învățat să se implice într-un proiect, să colaboreze cu alții pentru a duce la bun sfârșit ceea ce și-au propus, să fie consecvenți și persuasivi pentru îndeplinirea unei sarcini, și-au exersat creativitatea, imaginația, spiritul civic, abilitățile practice și capacitățile de a se proiecta într-o lume mai bună.
Planuri de viitor:
Abia aștept provocarea nivelului II și receptivitatea elevilor la aceasta.
Oportunități de îmbunătățire:
Îmi place proiectul așa cum este, îmi plac și mie și elevilor provocările, așa că nu am avea nimic de schimbat.